Alla inlägg under september 2013

Av jessica thomasson - 19 september 2013 19:42

Var denna jag skulle se igår. Började igår, men såg klart den idag istället. Helt klart en bra film. Grät som tusan gjorde jag också.


ASSAULT ON WALL STREET. Action/Drama/Thriller.

"Jim (Dominic Purcell) lever ett normalt och bekymmersfritt liv med sin fru i New York när finanskrisen slår till och Wall Street kollapsar. Jim förlorar allt han äger och alla hans placeringar går upp i rök. Fylld av vrede och hat flippar Jim ut totalt. Han söker nu hämnd på dem som han anser har ruinerat honom och ödelagt hans framtid."

Ett normalt och bekymmersfritt liv skulle jag inte vilja säga då hans fru är sjuk, annars så.

 

TRAILER:

Av jessica thomasson - 16 september 2013 22:26

Mår fortf dåligt, dock lite bättre. Illamåendet är inte alls lika starkt, kommer bara lite smått då och då, blivit spänd i nacken så jag börjar få huvudvärk och känner mig allmänt omtöcknad. Men tack och lov att illamåendet inte är som det vart, den var inte att leka med. Så har inte direkt något att skriva om. Så kommer med två filmtips istället. Ena såg jag på tvn i fredags tror jag och den andra hyrde pappa igår.


1. ARMORED. Action/Kriminal/Thriller.

"En grupp anställda på ett värdetransportföretag riskerar sina liv när de drar igång tidernas kupp - mot sitt eget företag. Beväpnade med en till synes idiotsäker plan planerar männen att komma undan med en förmögenhet utan att någon kommer till skada. Men när ett oväntat vittne kommer emellan upptäcks planen och händelserna tar en helt ny vändning." - från tv.nu

 

TRAILER TILL ARMORED:


2. JAKTEN/THE HUNT/JAGTEN. Drama.

"Lucas håller på att återhämta sig från sin skilsmässa. Han har nytt arbete på den lokala förskolan, ny flickvän och julbesök av sonen Marcus. Men julstämningen infinner sig aldrig. Med en påhittad anklagelse beskyller femåriga Klara honom för övergrepp. Förskolan är i chock, misstron sprider sig och hatet mot Lucas fortplantar sig i byn. Hastigt börjar det lilla samhället att falla sönder." - från swesub.

Så jävla hemsk film. Verkligen "häxornas tid" som min pappa sa. Verkligen en känslosam film. Man funderar en hel del själv när man ser denna. Självklart blir man förbannad över hur folk behandlar Lucas, samidigt som man funderar på hur man själv skulle agera. "Tänk så är det sant? Tänk så är det INTE sant?" Tänk att få hela sitt liv raserat på en ren lögn. Och anledningen till att jag skrev flera namntitlar, är att den heter olika på olika språk, dock betyder det ju samma. Men om man söker efter den på swesub t.ex så går den under The hunt eller Jagten.

    

TRAILER TILL JAKTEN/THE HUNT/JAGTEN


Av jessica thomasson - 10 september 2013 23:02

THE EYE. Drama/Skräck/Thriller.

"Sydney Wells är en framgångsrik konsertviolinist, som mirakulöst får synen tillbaka efter en hornhinnetransplantation. Men operationen medför inte bara förmågan att kunna se igen - snart börjar oförklarliga bilder och skrämmande figurer att dyka upp runt henne. Är det en bieffekt eller håller Sidney på att bli sinnesjuk? Själv har hon en egen teori; på något sätt har hennes nya hornhinner öppnat dörren till en värld på andra sidan, en värld som bara hon kan se... "The Eye" är en gastkramande rysare med superstjärnan Jessica Alba i den hemsökta huvudrollen. Filmen är en remake av den klassiska kultrysaren av Pangbröderna - som verkligen kan konsten att få blodet att frysa till is i ådrorna."

Såg denna igårnatt. Har sett den förut om jag inte minns fel, så den är några år gammal, från 08. Men den är väldigt bra, så ni som inte sett den, gör de!

 


TRAILER:



Av jessica thomasson - 10 september 2013 00:20

Haft en superbra dag idag med lilla Jonis, skriver om den imorgon + lägger upp bilder från dagen. Är så sliten nu. Men jag såg nyss en film som var bra som jag tänkte tipsa om:


RUSHLIGHTS. Kriminal/Romans/Thriller.

"Två unga bedragare beger sig till en håla i Texas för att lura till sig ett arv, men den perfekta kuppen förvandlas snart till en mardröm. Stjärnspäckade Rushlights är en andlöst spännande actionthriller om girighet, svek och ond bråd död."

Killen som är med där är ju sjuuuuuuuuuuuukt snygg och grymt sexig, alltid ett plus ju! Haha.

 

TRAILER:

Av jessica thomasson - 6 september 2013 03:00

WORLD WAR Z. Action/Äventyr/Skräck/Sci-Fi/Thriller.

"Den FN-anställde Gerry Lane reser jorden runt i en kamp mot tiden för att förhindra en pandemi som har fått armér och regeringar på knä och som nu hotar att utrota hela mänskligheten."

Velat se den här länge nu! Sett trailern på tv och den har verkat hur bra som helst- och det var den också!! Spännande och skrämmande från början till slut, även fast den är 2 timmar lång. Ögonen lider ju inte av att se Brad Pitt heller. Bästa filmen jag sett på väldigt länge.

 


TRAILER:

Av jessica thomasson - 5 september 2013 01:54

SIDE EFFECTS. Kriminal/Drama/Thriller.

"Jonathan Banks är en ung, ambitiös psykiatriker som letar efter det rätta tillfället att visa framfötterna. När en ny patient, Emily, söker hjälp efter ett självmordsförsök skriver Banks ut olika beprövade antidepressiva mediciner, men ingen av dem har någon verkan. Till slut väljer han att prova med en ny experimentiell medicin - ett beslut som får extrema och fruktansvärda konsekvenser för alla inblandade. Ett förstört äktenskap, en karriär i ruiner och någon är död - men vem är ansvarig? Banks insisterar på att finna svaret men sanningen håller nästan på att förgöra honom fullständigt..."

Var den här filmen jag såg på för några nätter sen. Den var liiiite halvseg, och man trodde man visste hur det skulle gå. Men icke sa nicke. Sevärd ändå! Channing Tatum är ju ganska populär, så ni som gillar honom vill nog se denna!

 

Av jessica thomasson - 3 september 2013 22:11

SONS OF ANARCHY. Kriminal/Action/Drama/Thriller,

"Sons of anarchy är ett spännande actiondrama som tar dig med till de hänsynslösa motorcykelgängens verklighet. De lever, de kör hoj och dör för sitt brödraskap. Men när mc-gängets ledare och hans fru styr gruppen i en allt mer kriminell riktning hamnar sonen Jax i en besvärlig lojalitetskonflikt"- från CDON.

VÄRLDENS BÄSTA serie enligt mig!! Beroendeframkallande. Inte hört en enda som börjat kolla på den säga att den är dålig! Längtar sönder tills den 10:e då säsong 6 har premiär i USA, hoppas dom laddar upp de så snabbt som möjligt då!

 


OCH anledningen till att jag oftast kopierar handlingen från någonstans är att jag har försökt skriva själv några ggr vad filmen/serien handlar om, men oftast förklarar jag kasst och avslöjar alldeles för mycket. Sen är det svårt när man ska skriva handlingen om serier som man själv sett FLERA säsonger av, lite svårt att komma ihåg vad som hände i första då och återigen- vill inte råka avslöja för mycket!

Av jessica thomasson - 2 september 2013 01:01

ARROW. Action/Kriminal/Drama

Jag har bara sett två avsnitt än så länge av den här serie, men den verkar vara bra! Det handlar om en kille som varit fast på en ö i hela 5 år efter att ha varit den enda överlevande av en båtolycka där bla hans pappa omkom. När han kommer hem igen så har han bara ett mål- att skapa rättvisa i hans stad och att städa upp efter han och hans pappas synder.

 

Presentation


Jessica, 25 år. Här kommer det endast upp filmtips. Alla jag tipsar om har jag personligen sett och tycker är BRA. Jag gillar skräck och thriller mest, men kan kolla på allt utom komedi. Vet ni någon bra som ni tror jag kommer gilla, tveka inte att skriva

Omröstning

mer serie/filmtips?
 Ja
 Nej

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards