Alla inlägg under oktober 2013

Av jessica thomasson - 26 oktober 2013 19:17

Inte lagt upp några filmtips på ett tag, så tänkte gå igenom filmer jag sett förut, men inte lagt upp här. 


1. BROKEN CITY. Kriminal/Drama/Thriller.

"Den före detta polisen Billy Taggart jobbar numera som privatdetektiv. Han blir anlitad av New Yorks borgmästare för att ta reda på om borgmästarens fru är otrogen mot honom. Men Taggart finner sig snart vara en större skandal på spåren, som dessutom involverar borgmästaren."

  TRAILER:



2. DARK TIDE. Äventyr/Drama/Thriller.

"Dykinstruktören, hajexperten och dokumentärfilmaren Kate Mathieson har gjort sig ett namn genom att närma sig hajar utanför sin skyddsbur. Hennes övermod leder dock till att hon nästan blir dödad när en vithaj går till attack och hon drar sig tillbaka. Men när en rik man ger henne ett erbjudande hon inte kan säga nej till beger hon sig återigen ut på havet..."

  TRAILER:



3. DEN SOM SÖKER. Drama/Thriller.

"Efter sina föräldrars plötsliga död upptäcker Tuva (Bornebusch) att hon är adopterad och börjar tillsammans med sin dotter söka upp sina rötter – en känslomässig färd som leder tillbaka till den lilla staden där hon växte upp. Men vad är det egentligen invånarna så desperat försöker dölja? Hoten växer sig starkare ju närmare hon kommer sanningen."

TRAILER:  



4. HYPNOTISÖREN. Kriminal/Drama/Thriller.

" Kriminalkommissarie Joona Linna har ett vittne som trots svåra skador överlevt en ursinnig slakt på sin familj. I sin kamp mot klockan övertalar Linna hypnotisören Erik Maria Bark att försöka få fram ett vittnesmål under hypnos."

TRAILER:

 


5. LAST PASSENGER. Action/Mysterie/Thriller.

" Lewis Shaler och hans son är på väg hem från London med kvällens sista tåg. När endast ett fåtal passagerare återstår börjar han ana att något inte stämmer. Tåget ökar farten, stannar inte längre vid sina stationer och nödbromsarna är satta ur spel. En högoktanig, adrenalinstinn actionthriller."


 

   TRAILER:


Av jessica thomasson - 20 oktober 2013 02:24

SUPERNATURAL. Action/Sci-Fi.

"Sam Winchesters (Jared Padalecki) uppväxt kretsade kring mörka krafter. Men det var då, nu är det ett normalt, tryggt liv som jurist som lockar. Allt detta är gott och väl till den dag Sams bror Dean (Jensen Ackles) oväntat dyker upp med dåliga nyheter - deras far är försvunnen! För att hitta honom måste bröderna ge sig ut på en jakt efter samma onda väsen som deras far ägnat de senaste 22 åren till att spåra upp... Sam tvingas återvända till ett liv han trott sig ha lämnat för alltid."

   

TRAILER

Av jessica thomasson - 14 oktober 2013 23:02

Började se den här igår, och såg klart den nyss typ. Alltså, den var bra och läskig ibland och emellanåt så var den dålig. Så, om du vill se film men inte hittar någon så funkar denna! 


CURSE OF CHUCKY. Skräck/Thriller.

"När ett mystiskt paket levereras till Nicas hus tänker hon inte speciellt mycket på det. Men efter sin mors mystiska död börjar Nica misstänka att det är den talande, rödhåriga dockan hennes systerdotter lekt med som ligger bakom kaoset och blodspillet."

  TRAILER:

Av jessica thomasson - 13 oktober 2013 17:06

Igår kom jag att tänka på en läskig skräckfilm som jag sett förut, Dead Silence, så jag kollade på den inatt. Jag blir inte direkt sådär rädd när jag kollar på skräckisar längre,som man kanske blev förut. Men ni som inte sett Dead Silence borde verkligen göra det, den är svinbra och väldigt läskig.

Vet inte varför, men gillar den där ramsan, eller vad man säger, som är med i filmen.

"Beware the stare of mary shaw
She had no children, only dolls
And if you see her in your dreams, be sure you never ever scream."


DEAD SILENCE. Skräck/Mysterie/Thriller.

" Invånarna i staden Raven's Fair har under en tid plågats av död och elände. En änkling återvänder till staden för att undersöka vad som hände med hans döda hustru."

   TRAILER:

Av jessica thomasson - 12 oktober 2013 16:09

Har velat se någon bra film i flera dagar nu, men inte hittat något jag velat se. Sen igår kom jag att tänka på Fucking Åmål, det var då längesen man såg den! Så den ska jag se nu. Eller ja, ska nog gå en liten promenad först. Orkar verkligen inte egentligen då jag är allmänt trött och inte på humör, men det är så fint väder ute nu så man får väl passa på. Senare ska jag se Hiphip Hora också, det var också jättelängesen man såg den. Om någon som läser det här kommer på någon mer sån där ungdomsfilm, så tipsa gärna om den!

 

Av jessica thomasson - 6 oktober 2013 22:17

Nu kommer ännu ett serietips. Såg nyss Bron och kom att tänka på att den måste jag tipsa om! Dock är det säsong två på tvn nu, så det är ett annat "fall". Men har sett första säsongen också och den var också jättebra.


BRON. Kriminal/Mysterie/Thriller.

"Ett spektakulärt mord mitt på Öresundsbron tvingar den svenska och danska polisen till ett nära samarbete. Serien börjar med att man hittar en död kvinna mitt på Öresundsbron exakt på gränsen mellan Sverige och Danmark. Historien utspelar sig i Malmö och Köpenhamn där Öresundsbron spelar en central roll."


   TRAILER:

Av jessica thomasson - 6 oktober 2013 01:18

Den här serien är mycket bättre än vad det verkar när man läser (tycker iallafall jag), kolla trailern också/istället.


TERRA NOVA. Äventyr/Mysterie/Sci-Fi.

"Det är framtid och hela världen står på gränsen till en miljökollaps. Men av en slump hittar forskare ett sätt att ta sig tillbaka i tiden, närmare bestämt 85 miljoner år tillbaka. Projektet kallas Terra Nova och går ut på att starta en ny civilisation för att kunna börja om på nytt."

    

TRAILER:

Av jessica thomasson - 5 oktober 2013 22:10

Såg den här ikväll med mamma och pappa. Den var inte jättebra, men heller inte jättedålig. Sevärd ändå.

Bara jag som tänker på Djungel-George när jag ser Brendan Fraser?


BREAKOUT. Action/Thriller.

Efter att en liten pojke råkar bli vittne till ett mord när han är ute på campingsemester med sin storasyster och en vän till familjen måste den fängslade pappan skydda sina barn och försöka undkomma två bröder som är ute efter att döda dem.

    

TRAILER:

Presentation


Jessica, 25 år. Här kommer det endast upp filmtips. Alla jag tipsar om har jag personligen sett och tycker är BRA. Jag gillar skräck och thriller mest, men kan kolla på allt utom komedi. Vet ni någon bra som ni tror jag kommer gilla, tveka inte att skriva

Omröstning

mer serie/filmtips?
 Ja
 Nej

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards