Alla inlägg under december 2013

Av jessica thomasson - 22 december 2013 23:32

Nu ska jag försöka lägga upp ett serietips även fast internet är segare än en riktig sengångare. Jag har nyss upptäckt denna serie och blivit helt beroende, dock tar det påriktigt typ en dag att få hem ETT avsnitt så snacka om irriterande!


HOMELAND.Kriminal/Drama/Mysterie/Thriller

"Kretsar kring Marine Sergeant Nicholas Brody, som återvänder hem åtta år efter att ha gått saknas i Irak, och Carrie Anderson, en driven (och möjligen instabil) CIA-officer som misstänker att han kan vara planerat en attack mot Amerika"

TRAILER:



Det går så segt så kan inte se videos, så hoppas trailern är bra och rätt! Om den inte är det så säg gärna till.

Av jessica thomasson - 17 december 2013 00:29

Inte mått så bra de senaste dagarna, vilket kanske märkts. Mår fortfarande inte så bra, men tänkte iallafall slänga upp ett filmtips.. Eller ja, tre. Såg nyss trean och den var så sjukt bra. 

OM NI INTE SETT ETTAN SÅ KOLLAR INTE TRAILER OSV OM TVÅAN OCH TREAN, SPOILERVARNING!


1. SNABBA CASH. Kriminal/Drama/Thriller.

" Johan ”JW” Westlund lever dubbelliv som stekare på de hetaste inneställena på Stureplan. När han förälskar sig i överklasstjejen Sophie lockas han in en värld av organiserad brottslighet. Jorge gör en osannolik rymning från fängelset och är på flykt från både polisen och den jugoslaviska maffian. Hans plan är att göra en sista koksleverans och sedan lämna landet för gott."

TRAILER:

 

2. SNABBA CASH 2. Action/Kriminal/Drama/Thriller.

"JW - en gång lovande Handelsstudent med för stor hunger efter snabba cash. Nu betalar han priset; fyra år på Norrtäljeanstalten. Fängelsetiden är tuff men JW har en plan på hur han ska komma ur den kriminella världen och vända sitt liv tillrätta."

TRAILER:

   

 

3. SNABBA CASH; LIVET DELUXE. Action/Kriminal/Drama/Thriller.

" JW lever på landsflykt, nu fast besluten att få reda på vad som hänt med sin försvunna syster Camilla. Spåren leder till Stockholms undre värld. Jorge ska göra en sista stöt, Sveriges genom tidernas största värdetransportrån. Men under de komplicerade förberedelserna möter han en kvinna från sitt förflutna: Nadja."

TRAILER:

         

Av jessica thomasson - 12 december 2013 20:46

Idag har jag faktiskt inte gjort nånting. Vet inte vad, men de senaste dagarna har jag haft jättesvårt att ens komma upp ur sängen, så idag vaknade jag inte förrän lite innan 4! Galet. Men då kom iallafall mormor över med Zeke. Och så hade hon med sig ett gökur som jag fick av dom. Ska måla den vit sen, kommer bli superfint. 

Sen så åkte jag och Zeke ner till Tinas skor här i Surahammar där jag bor, och skulle byta ett par skor som pappa köpte till farmor som var förstora. Men såklart hade dom inte rätt storlek så jag fick lämna tillbaks dom istället. Så kom mamma förbi där för hon åkte bussen hem. Så sen åkte vi alla hem. Sen har jag bara varit ute på promenad. 

Blåser ju sjukt mycket nu, var inne på Aftonbladet och är tydligen någon storm som irrar runt, dumma Ivar!! (stormen heter visst så, haha!"


Nu börjar snart BlackList på tv och det är LÄTTLÄTTLÄTT bästa serien som går på tv just nu. Love it. Han som spelar Red gör det så jävla bra. Och i förra avsnittet fick man ju typ reda på att han är pappan till tjejen som är en av huvudrollerna och det sa jag redan från FÖRSTA AVSNITTET! Det kändes ganska självklart, den enda man skulle offra så mycket för är ju sitt barn.


Och gah, imorgon ska hon jag har i KBT:n ringa och vi ska ha "möte" på telefonen, jag ville inte åka dit mer för det blir så mycket åkande hit och dit så vi kom fram till att ha telefonmöten istället. Sen ska jag på massagen. Hade bestämt mig innan också att jag skulle följa med pappa och träna på gymmet, tror inte jag klarar det än men hade tänkt att försöka MEN eftersom jag ska på massagen så blir det inget. Kroppen måste få ett par dagar att återhämta sig.

Av jessica thomasson - 11 december 2013 22:00

PARANOIA. Drama/Thriller.

"Adam Cassidy, en ung man som arbetar på ett stort framgångsrikt företag får plötsligt en befordran. Ett jobb med en hög lön, en cool bil och en fin lägenhet. I utbyte vill hans chef att han skall spionera på hans mentor som sitter på hemligheter värda miljarder. Adam dras allt djupare in i deras hänsynslösa spel och inser snart att hans eget liv är i fara."

TRAILER:

     

Av jessica thomasson - 10 december 2013 00:05

Som jag trodde så har jag haft en dålig dag idag. Haft ångest till och från hela dagen + lite huvudvärk. Men jag såg iallafall en superbra film som jag kände att jag bara MÅSTE tipsa om NU! Så here you go. Channing Tatum som dom flesta tjejer är kåta på, är med i denna! Jag har faktiskt inte gillat honom innan, man han var rätt het i den här filmen. Vem gillar inte smutsiga män med vapen som räddar världen liksom?


WHITE HOUSE DOWN. Action/Drama/Thriller.

"Polisen John Cale har just nekats sitt drömjobb på Secret Service: att skydda president James Sawyer. För att inte göra sin dotter besviken med den dåliga nyheten tar han med henne på en rundtur i Vita Huset. Samtidigt omringas byggnaden av en tungt beväpnad paramilitär grupp. När det utbryter kaos och tiden innan landets regering faller blir knapp, är det upp till Cale att rädda sin dotter, presidenten och landet."

TRAILER:

   

Av jessica thomasson - 7 december 2013 01:36

Alltså som sagt så gillar jag egentligen inte komedier. Men denna är så jävla bra och rolig!! Den finns dock bara på tv3play.se, men det är ju gratis så det är ingen fara. Och ett stort minus är att avsnitten bara är ca 10 minuter!


ELSAS VÄRLD. Drama/Komedi.

"Modetokiga Elsa Gustavsson (Ellen Bergström) återvänder till Sverige efter en vild tid i New York. Men hem till föräldrarna i Borås vill hon inte utan beger sig till Stockholm för att påbörja sin stjärnkarriär. Väl i huvudstaden möts hon av stängda dörrar och får flytta in i en etta hos sin barndomsvän Johan (Victor von Schirach), frisören som drömmer om ett liv bortom salongen i Sundbyberg. I all förtvivlan startar Elsa bloggen "Elsas Värld"". Hennes väg korsas av den framgångsrika Marilyn, som driver Stockholms hetaste modeblogg "Marilyns Showroom". När "Elsas Värld" växer sig starkare, så sticker det i ögonen på Marilyn som börjar smida illvilliga planer bakom Elsas rygg. I Stockholms modekretsar finns också framgångsrike och snygge designern Hugo Cronstedt (Joakim Nätterqvist), som chefar över det egna modehuset Cronstedts. Han faller mot alla odds pladask för Elsa som är helt olik alla överklasstjejer han dejtat."  - Från Wikipedia.

TRAILER:

   


Såg nu förresten att säsong 1 inte ligger kvar där!! Men jag har börjat kolla på säsong 2 och man fattar istortsett allt utan att behöva se säsong 1. Men jag har frågat dom nu iallafall varför säsong 1 inte finns kvar, får se vad dom säger! 

Av jessica thomasson - 5 december 2013 02:22

Såg nyss klart denna, och den var faktiskt vääldigt bra! 


EVIDENCE. Skräck/Mysterie/Thriller.

"Polisen anländer till en övergiven bensinstation efter en brutal massaker. Det enda beviset på brottsplatsen är offrens personliga elektroniska enheter, inklusive en videokamera och två mobiltelefoner. Utan andra ledtrådar att gå på, måste poliserna Reese och Burquez analysera filmerna från brottsplatsen och pussla ihop mördarens identitet."

 TRAILER:

Av jessica thomasson - 1 december 2013 20:00

Woho! Somsagt fått tillbaka min dator samt nu är de första på en ny månad så vi har snabbt internet igen!! Har fixat o laddat ner virusskydd, vlc-player osvosvosv. Nu känns det som MIN dator igen, haha. Och som jag sa innan så har jag en del filmtips att dela med mig av. Så tar den första nu!! 

Jag HATAR istortsett komedier, och brukar inte kolla på dom. Men den här var ändå riktigt bra och rolig. Älskar hon den där större, Mullins, så kul.


THE HEAT. Action/Komedi/Kriminal.

"Den spända FBI-agenten Sarah Ashburn paras ihop med Shannon Mullins för att ta ner en hänsynslös knarkkung. Nackdelen är att ingen av dem någonsin haft en partner - eller en vän för den delen"

TRAILER:

 

Presentation


Jessica, 25 år. Här kommer det endast upp filmtips. Alla jag tipsar om har jag personligen sett och tycker är BRA. Jag gillar skräck och thriller mest, men kan kolla på allt utom komedi. Vet ni någon bra som ni tror jag kommer gilla, tveka inte att skriva

Omröstning

mer serie/filmtips?
 Ja
 Nej

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards