Alla inlägg under december 2015

Av jessica thomasson - 14 december 2015 18:00

Alltså, jag var osäker på ifall jag gjort filmtips på denna och jag sökte men hittade inget så hoppas det inte blir dubbelt. Såg tvåan med min vän Ida och den var bra, men långt ifrån så bra som första filmen var. Var SÅÅ taggad när jag såg det fanns en tvåa men blev lite besviken för den första var faktiskt riktigt otäck. Jag som är nästan immun mot skräckfilmer (älskar skräckisar ändå, men blir sällan rädd) tyckte som sagt den var läskig. Men tänkte jag lägger upp båda i detta inlägg iallafall..


SINISTER. Skräck/Mysterium/Thriller.

"Ellison livnär sig på att skriva romaner baserade på verkliga brott och han är känd för att alltid arbeta mycket metodiskt. För att leva upp till sin senaste succé söker han en riktigt bloddrypande historia. På bakgården till ett hus har en familj på fyra personer hängts och Ellison köper huset för att komma offren och sanningen bakom brottet så nära som möjligt. För att inte skrämma upp sin familj väljer han dock att inte berätta varför han valde just detta hus som familjens nya hem. Det visar sig snart att detta inte är hans enda misstag. På vinden hittar han en låda med super8-filmer tillhörande de förra ägarna - lyckliga familjebilder som snabbt upplöses i glimtar av bottenlös ondska. När han väl startat filmprojektorn finns det ingen återvändo?"

 

 

 

SINISTER 2. Skräck/Mysterium/Thriller.

"Courtney, en överbeskyddande mamma, och hennes 9-åriga tvillingpojkar flyttar in i ett hus utanför stan. Här skall hennes söner få en trygg och harmonisk uppväxt. Vad hon inte vet är att huset är dödsmärkt på fler än ett sätt."

  

Av jessica thomasson - 13 december 2015 21:33

Åh, jag är typ besatt av denna serie just nu. Så bra!


GÅSMAMMAN. Thriller/Drama.

"Alexandra Rapaport spelar Sonja, som lever ett ganska bekymmersfritt liv med sin älskade familj. Ekonomin är inget problem så länge som hon inte frågar sig var pengarna kommer ifrån. Men plötsligt hamnar Sonja i en situation där hon för att kunna skydda barnen måste konfronteras med organiserad brottslighet."

 

 

P.S Denna serie är mycket bättre än Bron.


Presentation


Jessica, 25 år. Här kommer det endast upp filmtips. Alla jag tipsar om har jag personligen sett och tycker är BRA. Jag gillar skräck och thriller mest, men kan kolla på allt utom komedi. Vet ni någon bra som ni tror jag kommer gilla, tveka inte att skriva

Omröstning

mer serie/filmtips?
 Ja
 Nej

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards