Alla inlägg under oktober 2013

Av jessica thomasson - 5 oktober 2013 16:40

Såg denna inatt. Hemsk film, men väldigt bra. Hörde att det precis kommit ut en tvåa på denna film, och jag hade visst inte ens sett första än så då blev det den här!


I SPIT ON YOUR GRAVE. Skräck/Kriminal/Thriller.

"En ung författare reser bort från stressen i storstan för lugnet i en stuga nära en liten by där hon hoppas finna inspiration till sin nästa bok. Men några lokala bybor gillar inte hennes närvaro och beslutar sig för att lära henne en läxa. De bryter sig in i hennes stuga för att skrämma henne, men det hela urartar rätt fort och förvandlas istället till timmar av förnedring, våldtäkt och tortyr. Dock begår de misstaget att inte döda henne... för nu är hon ute efter hämnd!"

 

TRAILER:

Av jessica thomasson - 3 oktober 2013 19:14

AFTER EARTH. Action/Äventyr/Sci-Fi.

"General Cypher Raige återvänder från ett långt uppdrag och försöker ta igen den tid han förlorat med sin son, 13-åriga Kitai. När deras skyttel skadas då de hamnar i ett asteroidbälte, tvingas de nödlanda på jorden. Det har gått tusen år sedan människan tvingades att lämna jorden för Nova Prime. Planeten är nu en främmande och fientlig miljö. Cypher ligger svårt skadad i vraket efter skytteln och sätter sitt hopp till att hans son kan finna nödsändaren någonstans i den ogästvänliga terrängen. Kitai har alltid velat visa att han är en soldat som sin far. Nu får han möjligheten."

Jag brukar inte gilla alien/rymd filmer och sån skit. Men den här var faktiskt väldigt bra! Sett trailern till denna på tv flera gånger, där den verkat bra så därför såg jag den. Will Smith och Jaden Smith är ju far och son på riktigt också.

    

TRAILER:

Presentation


Jessica, 25 år. Här kommer det endast upp filmtips. Alla jag tipsar om har jag personligen sett och tycker är BRA. Jag gillar skräck och thriller mest, men kan kolla på allt utom komedi. Vet ni någon bra som ni tror jag kommer gilla, tveka inte att skriva

Omröstning

mer serie/filmtips?
 Ja
 Nej

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards